Vil du forbedre din kondition og styrke?

Der er ikke noget værre end at være på stranden og føle sig utilpas i sin egen krop. Vi har samlet 5 tips til, hvordan du kan forbedre din kondition og få din krop klar til sommeren.

Tip 1: Træn hjemme

Træning behøver ikke nødvendigvis at foregå på et fitnesscenter. Du kan sagtens træne hjemme i stuen eller haven. Det kan være alt lige fra at løbe trapperne op og ned, jump squats, situps, tricep dips osv. Det er faktisk ofte mere effektivt at træne hjemme, da man ikke har de samme distraherende elementer omkring sig.

Tip 2: Tilmeld dig en bootcamp

Mangler du et socialt løft, så er en bootcamp et rigtig godt supplement til din træning. På en bootcamp lærer du effektive øvelser, der giver dig en god kondition. Du vil også lære at bruge din krop på en helt anden måde end du er vant til. Hvis du vil have en god bootcamp træning, så kan du tilmeld dig her.

Tip 3: Dyrk cardio

Cardio er den bedste måde at forbedre din kondition på. Det kan være alt lige fra at løbe, cykle, svømme eller danse. Cardio er godt for både din kondition og din krop. Det øger din iltoptagelse, styrker dit hjerte og forbrænder en masse kalorier.

Tip 4: Spis sundt

En sund og varieret kost er også en vigtig del af at være i god form. Spis f.eks. masser af frugt og grønt, magert kød, fisk, fuldkorn og drik meget vand. Husk også at undgå alt for meget sukker, kaffe, alkohol og cigaretter.

Tip 5: Tag trappen

Den sidste måde at forbedre din kondition på, er ved at tage trappen i stedet for elevatoren. Dette er især godt, hvis du bor i et højhus. Prøv at tage trappen op og ned så ofte som muligt. Det er en hurtig og nem løsning.